Linköpings universitetsbibliotek

Sök artiklar, böcker med mera

Mer från biblioteket

På gång på biblioteket

8 maj 2024

Spikprat Marzieh Zabihipour ITN/LOE

kl. 14.00 – 14.30 Utanför entrén till Campus Norrköpings bibliotek, Kåkenhus, Campus Norrköping

Marzieh Zabihipour, doktorand vid institutionen för teknik och naturvetenskap, berättar om sin avhandling ”Organic Electrochemical Transistors for Printed Digital Circuits.” Spikpratet är på engelska. Alla är välkomna!

17 maj 2024

Invigning av utställningen Bilden och berättelsen

kl. 09.30 – 10.30 Lövverket, Studenthuset, Campus Valla

Välkommen till invigning av utställningen "Bilden och berättelsen"! Utställningen presenterar forskning om populärkultur i olika lärandemiljöer, från lågstadiet till gymnasiet, både skola och fritidshem och visas i Studenthuset från och med maj till slutet av september. Flera intressanta presentationer av forskare på temat populärkultur i lärandemiljöer utlovas!

21 maj 2024

Research just around the corner: Hållbara och cirkulära system

kl. 12.15 – 13.00 Lövverket, Studenthuset, Campus Valla, Linköping

I dagens samhälle förespråkas alltmer cirkulära system av produkter och material. Föredraget handlar om vad som får dessa cirkulära system hållbara. Ett flertal exempel från olika industrier tas upp och förklaras på vilket sätt de är hållbara. Erik Sundin är professor vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI). Alla är välkomna!

Utställningar

Bilden och berättelsen - Lärande genom serietidningar och populärkultur

Välkommen till en utställning som presenterar forskningsprojekt om populärkultur i olika lärandemiljöer. I utställningen får man bland annat ta del av hur barn pratar om sociala medier och hur man kan använda tecknade serier i skola och fritidshem för att diskutera frågor som till exempel identiteter och genus. I anslutning till utställningen visas också olika exempel på tecknade serier och föremål med koppling till populärkultur.

Börjar 06 maj 2024 kl. 13.00
Slutar 30 september 2024 kl. 18.00
Plats Studenthuset, plan 3, Campus Valla
Kontakt Maria Svenningsson